Luc Ferrari
Société 1
Les Réalisables
1965
for 7 performers & audience's participation
ad lib. duration
28 pages
24*32 cm
© 2019 / ONA 0013 / 978-2-37166-012-0
read
buy
24.30 €
Score
145.80 €
Performance Set
8 Scores and Parts (playing cards form) for the audience
Learn more
Subscription plans
Include it in a plan to access
the full catalog from 1€/month
the full catalog from 1€/month
« In following the score, each person had an absurd relationship with society and was torn between the individual and the collective. »
« Chacun, en suivant cette partition, avait une relation absurde avec la société et était déchiré entre l’individuel et le collectif. »
Description
fr
This is the first score named “réalisable” and existing entirely in a text format.
A social game that, using sound-related and theatrical
elements, is supposed to create great disruption during which the barriers of convention will hopefully be turned over. The goal is to reach a stage of communication which, once having left the designated area, can continue into everyday life.
This area can be a kind of theatre space, and the participants can be musicians or actors, professionals or amateurs. In this réalisable, as with certain text-scores, it would be preferable to have a director coordinate the participants' actions.
[Luc Ferrari]
• Premiered during the event series 'Musique nouvelle' at la Vieille Grille — Paris 5e arr.
Performed on Tuesdays from 11 May to 25 June 1965 starting 9pm
A social game that, using sound-related and theatrical
elements, is supposed to create great disruption during which the barriers of convention will hopefully be turned over. The goal is to reach a stage of communication which, once having left the designated area, can continue into everyday life.
This area can be a kind of theatre space, and the participants can be musicians or actors, professionals or amateurs. In this réalisable, as with certain text-scores, it would be preferable to have a director coordinate the participants' actions.
[Luc Ferrari]
• Premiered during the event series 'Musique nouvelle' at la Vieille Grille — Paris 5e arr.
Performed on Tuesdays from 11 May to 25 June 1965 starting 9pm
Première partition appelée “réalisable” et totalement écrite sous forme de texte.
Jeu social qui, à partir d'éléments sonores et théâtraux, est destiné à créer un grand désordre au cours duquel on espère que les barrières de la convention seront renversées. Le but est d'arriver ainsi à la communication qui, partie d'un lieu donné, puisse continuer dans la vie.
Ce lieu peut être du genre théâtre ou café-théâtre, et les réalisateurs peuvent être musiciens ou acteurs, professionnels ou amateurs. Dans ce réalisable, comme dans certaines partitions-textes, il sera souhaitable, pour coordonner l'action des réalisateurs, de faire appel à un metteur en scène.
[Luc Ferrari]
• Création et mise en scène par le compositeur, dans le cadre d’une série d’évènements ‘Musique nouvelle’ à la Vieille Grille — Paris 5e arr.
Représentations chaque mardi du 11 mai au 25 juin 1965 à partir de 21h
Jeu social qui, à partir d'éléments sonores et théâtraux, est destiné à créer un grand désordre au cours duquel on espère que les barrières de la convention seront renversées. Le but est d'arriver ainsi à la communication qui, partie d'un lieu donné, puisse continuer dans la vie.
Ce lieu peut être du genre théâtre ou café-théâtre, et les réalisateurs peuvent être musiciens ou acteurs, professionnels ou amateurs. Dans ce réalisable, comme dans certaines partitions-textes, il sera souhaitable, pour coordonner l'action des réalisateurs, de faire appel à un metteur en scène.
[Luc Ferrari]
• Création et mise en scène par le compositeur, dans le cadre d’une série d’évènements ‘Musique nouvelle’ à la Vieille Grille — Paris 5e arr.
Représentations chaque mardi du 11 mai au 25 juin 1965 à partir de 21h
Credits
- Edited by Maxime Barthélemy
- Translation: Edward J. P. Williams
- Proofreading: Brunhild Meyer-Ferrari
© D. Leterrier
Composer See all
Luc Ferrari
About
fr
1929 – 2005
Never ceasing to investigate, Luc Ferrari leaves behind a body of work by turns exalting, noble, funny, intimate, and nocturnal. Like a mirror turned toward the Other, it reflects the world and its fantasies.
He had a weakness for women with accents.
Find the near-complete catalogue of his mixed music and sonic pieces at Maison ONA — about 150 works released over time.
Never ceasing to investigate, Luc Ferrari leaves behind a body of work by turns exalting, noble, funny, intimate, and nocturnal. Like a mirror turned toward the Other, it reflects the world and its fantasies.
He had a weakness for women with accents.
Find the near-complete catalogue of his mixed music and sonic pieces at Maison ONA — about 150 works released over time.
1929 – 2005
N’ayant eu de cesse de questionner, Luc Ferrari nous laisse une œuvre tour à tour solaire, généreuse, drôle, intime ou nocturne. Tel un miroir tourné vers l’autre, s’y reflètent le monde et ses fantasmes.
Il avait un petit faible pour les femmes avec un accent.
Retrouvez chez Maison ONA la quasi-intégralité de ses pièces mixtes et sur support — soit environ 150 œuvres progressivement disponibles.
N’ayant eu de cesse de questionner, Luc Ferrari nous laisse une œuvre tour à tour solaire, généreuse, drôle, intime ou nocturne. Tel un miroir tourné vers l’autre, s’y reflètent le monde et ses fantasmes.
Il avait un petit faible pour les femmes avec un accent.
Retrouvez chez Maison ONA la quasi-intégralité de ses pièces mixtes et sur support — soit environ 150 œuvres progressivement disponibles.