Luc Ferrari
Presque rien ou le désir de vivre
1972-73
film in 2 parts:
Le Causse Méjean (55')
Le Plateau du Larzac (52')
Le Causse Méjean (55')
Le Plateau du Larzac (52')
107'
/ ONA 0432
listen
buy
Notify me!
Other formats
to be published soon
Learn more
Subscription plans
Include it in a plan to access
the full catalog from 1€/month
the full catalog from 1€/month
« I recorded what was going on.
What was or wasn’t going on, in fact. »
What was or wasn’t going on, in fact. »
« J’enregistrais ce qui se passait.
Ce qui se passait ou ce qui ne se passait pas d’ailleurs. »
Ce qui se passait ou ce qui ne se passait pas d’ailleurs. »
Description
fr
Part 1: Le Causse Méjean
16 mm dual-band (55')
The daily life of farmers in a poor region: some French farmers interviewed by a German couple. This very slow film not only criticises itself, but, dangerously, allows the viewer to criticise it.
Part 2: Le Plateau du Larzac
16 mm dual-band (52')
Farmers struggling to hold on to the right to live and work on a piece of land which the army wants to use as terrain for manoeuvres. This film documents an example of minority struggle.
[Luc Ferrari]
16 mm dual-band (55')
The daily life of farmers in a poor region: some French farmers interviewed by a German couple. This very slow film not only criticises itself, but, dangerously, allows the viewer to criticise it.
Part 2: Le Plateau du Larzac
16 mm dual-band (52')
Farmers struggling to hold on to the right to live and work on a piece of land which the army wants to use as terrain for manoeuvres. This film documents an example of minority struggle.
[Luc Ferrari]
Première partie : Le Causse Méjean
16 mm double-bande (55')
Comment vivent les paysans d'une région pauvre : des paysans français interrogés par un couple d'Allemands. Ce film, très lent, non seulement se critique lui-même, mais laisse aux spectateurs la dangereuse liberté de le critiquer. (bilingue français-allemand).
Deuxième partie : Le Plateau du Larzac.
16 mm double-bande (52').
Comment les paysans luttent pour conserver leur droit de vivre et de travailler leurs terres que l'armée veut prendre comme terrain de manœuvres. Ce film est un document qui montre un exemple de lutte d'une minorité. (bilingue français-allemand).
[Luc Ferrari]
16 mm double-bande (55')
Comment vivent les paysans d'une région pauvre : des paysans français interrogés par un couple d'Allemands. Ce film, très lent, non seulement se critique lui-même, mais laisse aux spectateurs la dangereuse liberté de le critiquer. (bilingue français-allemand).
Deuxième partie : Le Plateau du Larzac.
16 mm double-bande (52').
Comment les paysans luttent pour conserver leur droit de vivre et de travailler leurs terres que l'armée veut prendre comme terrain de manœuvres. Ce film est un document qui montre un exemple de lutte d'une minorité. (bilingue français-allemand).
[Luc Ferrari]
Credits
- Produced by SWF, Unterhaltung Musik und Dramaturgie, Baden-Baden (Germany)
Composer See all
Luc Ferrari
About
fr
1929 – 2005
Never ceasing to investigate, Luc Ferrari leaves behind a body of work by turns exalting, noble, funny, intimate, and nocturnal. Like a mirror turned toward the Other, it reflects the world and its fantasies.
He had a weakness for women with accents.
Find the near-complete catalogue of his mixed music and sonic pieces at Maison ONA — about 150 works released over time.
Never ceasing to investigate, Luc Ferrari leaves behind a body of work by turns exalting, noble, funny, intimate, and nocturnal. Like a mirror turned toward the Other, it reflects the world and its fantasies.
He had a weakness for women with accents.
Find the near-complete catalogue of his mixed music and sonic pieces at Maison ONA — about 150 works released over time.
1929 – 2005
N’ayant eu de cesse de questionner, Luc Ferrari nous laisse une œuvre tour à tour solaire, généreuse, drôle, intime ou nocturne. Tel un miroir tourné vers l’autre, s’y reflètent le monde et ses fantasmes.
Il avait un petit faible pour les femmes avec un accent.
Retrouvez chez Maison ONA la quasi-intégralité de ses pièces mixtes et sur support — soit environ 150 œuvres progressivement disponibles.
N’ayant eu de cesse de questionner, Luc Ferrari nous laisse une œuvre tour à tour solaire, généreuse, drôle, intime ou nocturne. Tel un miroir tourné vers l’autre, s’y reflètent le monde et ses fantasmes.
Il avait un petit faible pour les femmes avec un accent.
Retrouvez chez Maison ONA la quasi-intégralité de ses pièces mixtes et sur support — soit environ 150 œuvres progressivement disponibles.