Pierre Schaeffer
Bilude
1979
piano & audio
2'17
14 pages
27*35 cm
© 2018 / ONA 0004 / 978-2-37166-003-8
listen
read
buy
39.90 €
Performance Set
1 Score & Audio
31.90 €
PDF Performance Set
Learn more
Subscription plans
Include it in a plan to access
the full catalog from 1€/month
the full catalog from 1€/month
« Movement, breath, style.
Let us close our eyes in order to see these better. »
Let us close our eyes in order to see these better. »
« Le mouvement, le souffle, le style,
fermons les yeux pour mieux les voir. »
fermons les yeux pour mieux les voir. »
Description
fr
J.S. Bach's 'Prelude n°II' is played on the piano either in call-and-response with the audio track, or, less commonly together (as with an orchestra in a concerto). Passages where the piano doesn't play, and therefore where the audio intervenes, are crossed out in the piano score. Concerto passages are marked with “+”.
[Pierre Schaeffer]
• Commissioned by Nicole Lachartre
• Tribute to René Daumal
• Dedicated to Christiane de Lisle
• Premiered on 11 December 1979, Musée Guimet (Paris) by Minka Roustcheva
French/English publication
With notes by the composer & historical pictures
[Pierre Schaeffer]
• Commissioned by Nicole Lachartre
• Tribute to René Daumal
• Dedicated to Christiane de Lisle
• Premiered on 11 December 1979, Musée Guimet (Paris) by Minka Roustcheva
French/English publication
With notes by the composer & historical pictures
Le Prélude n°II de J. S. Bach est joué au piano, soit en alternance avec les réponses du support audio, soit, plus rarement, de façon concertante. Sur la partition de piano habituelle, sont maquées par des hachures les parties ou le piano solo fait silence, donc les interventions du support. Sont marquées par des “+” les passages concertants.
[Pierre Schaeffer]
• Commande de Nicole Lachartre
• En hommage à René Daumal
• Dédiée à Christiane de Lisle
• Création le 11 décembre 1979, Musée Guimet (Paris) par Minka Roustcheva
[Pierre Schaeffer]
• Commande de Nicole Lachartre
• En hommage à René Daumal
• Dédiée à Christiane de Lisle
• Création le 11 décembre 1979, Musée Guimet (Paris) par Minka Roustcheva
Credits
- Edited by Maxime Barthélemy
- Engraving: Misael Gauchat
- Proofreading: Justine & Jacqueline Schaeffer
Pierre Schaeffer at GRM studios © L. Ruszka
G. Vivien
Composer See all
Pierre Schaeffer
About
fr
1910 – 1995
Radio broadcaster, researcher and sound theoretician, Pierre Schaeffer revolutionized listening in the 20th century. His musical works, such as the first "Etudes de Bruits", were ground-breaking and highly influential in the emergence of the sonic arts.
He couldn't go one day without writing in his typically poetic style:
“Nature is marvelous. The researcher has nothing else to say other than, just look at the stunning things you've never paid attention to!”
Find his last piece, which was also his only mixed-music work, at Maison ONA.
Radio broadcaster, researcher and sound theoretician, Pierre Schaeffer revolutionized listening in the 20th century. His musical works, such as the first "Etudes de Bruits", were ground-breaking and highly influential in the emergence of the sonic arts.
He couldn't go one day without writing in his typically poetic style:
“Nature is marvelous. The researcher has nothing else to say other than, just look at the stunning things you've never paid attention to!”
Find his last piece, which was also his only mixed-music work, at Maison ONA.
1910 – 1995
Homme de radio, chercheur et théoricien de la perception sonore, Pierre Schaeffer révolutionne l’écoute au XXe siècle. Son œuvre musicale comporte des opus majeurs dans l’émergence des arts sonores, dont les premières “études de bruits”.
Il ne pouvait passer une journée sans écrire. Son style étant souvent poétique.
“Le naturel est merveilleux. Le chercheur n’a pas autre chose à dire que : regardez donc ce que vous n'aperceviez pas de si étonnant !”
Retrouvez chez Maison ONA l’ultime opus et unique œuvre mixte du compositeur.
Homme de radio, chercheur et théoricien de la perception sonore, Pierre Schaeffer révolutionne l’écoute au XXe siècle. Son œuvre musicale comporte des opus majeurs dans l’émergence des arts sonores, dont les premières “études de bruits”.
Il ne pouvait passer une journée sans écrire. Son style étant souvent poétique.
“Le naturel est merveilleux. Le chercheur n’a pas autre chose à dire que : regardez donc ce que vous n'aperceviez pas de si étonnant !”
Retrouvez chez Maison ONA l’ultime opus et unique œuvre mixte du compositeur.