Luc Ferrari
Études d'improvisation
Exercices d'improvisation
1977
ad lib. ensemble & audio
ad lib. duration
9 pages
24*32 cm
© 2018 / ONA 0017 / 978-2-37166-016-8
listen
read
buy
20.80 €
Score
16.60 €
PDF Score
Enquire
Performance Set Rental
1 Score & Audio
Learn more
Subscription plans
Include it in a plan to access
the full catalog from 1€/month
the full catalog from 1€/month
« I recorded what was going on.
What was or wasn’t going on, in fact. »
What was or wasn’t going on, in fact. »
« J’enregistrais ce qui se passait.
Ce qui se passait ou ce qui ne se passait pas d’ailleurs. »
Ce qui se passait ou ce qui ne se passait pas d’ailleurs. »
Description
fr
A suite of exercises (5 to 7 min. each) which can be used as guides for individual or collective improvisations with any instrument or ensemble of instruments (max. 8).
Each exercise is based on a sequence: harmonic color,
melodic color, rhythms, etc. They are for use by amateurs, professionals or students and may appear in concerts.
[This commentary was written at the moment of the pieces' composition, hence it being from a while ago... which is why
it's a bit dated...
It's also updated by the commentary's commentary]
[Luc Ferrari]
• First performance recorded at l’atelier Post-billig (Paris) on 12 and 13 April 2010 by collectif GOL & Brunhild Ferrari
Each exercise is based on a sequence: harmonic color,
melodic color, rhythms, etc. They are for use by amateurs, professionals or students and may appear in concerts.
[This commentary was written at the moment of the pieces' composition, hence it being from a while ago... which is why
it's a bit dated...
It's also updated by the commentary's commentary]
[Luc Ferrari]
• First performance recorded at l’atelier Post-billig (Paris) on 12 and 13 April 2010 by collectif GOL & Brunhild Ferrari
Suite d’exercices (5 à 7’ chacun) peuvent faire l’objet d’improvisation individuelle ou collective pour n’importe quel instrument ou groupe d’instruments (8 au maximum).
Chaque exercice est basé sur une continuité : couleur harmonique ou mélodique, rythmes, etc. Ils sont destinés à des amateurs, à des professionnels ou à des élèves et peuvent prendre place dans des concerts.
[Le commentaire a été écrit au moment de la composition de l’œuvre, ce qui explique qu’il date un peu… ou il est un peu daté…
Il y a aussi l’actualisation par le commentaire du commentaire.]
[Luc Ferrari]
• Première version enregistrée à l’atelier Post-billig (Paris) le 12 et le 13 avril 2010,
par le collectif GOL & Brunhild Ferrari
Chaque exercice est basé sur une continuité : couleur harmonique ou mélodique, rythmes, etc. Ils sont destinés à des amateurs, à des professionnels ou à des élèves et peuvent prendre place dans des concerts.
[Le commentaire a été écrit au moment de la composition de l’œuvre, ce qui explique qu’il date un peu… ou il est un peu daté…
Il y a aussi l’actualisation par le commentaire du commentaire.]
[Luc Ferrari]
• Première version enregistrée à l’atelier Post-billig (Paris) le 12 et le 13 avril 2010,
par le collectif GOL & Brunhild Ferrari
Credits
- Edited by Maxime Barthélemy
- Translation: Edward J. P. Williams
- Proofreading: Brunhild Meyer-Ferrari
Composer See all
Luc Ferrari
About
fr
1929 – 2005
Never ceasing to investigate, Luc Ferrari leaves behind a body of work by turns exalting, noble, funny, intimate, and nocturnal. Like a mirror turned toward the Other, it reflects the world and its fantasies.
He had a weakness for women with accents.
Find the near-complete catalogue of his mixed music and sonic pieces at Maison ONA — about 150 works released over time.
Never ceasing to investigate, Luc Ferrari leaves behind a body of work by turns exalting, noble, funny, intimate, and nocturnal. Like a mirror turned toward the Other, it reflects the world and its fantasies.
He had a weakness for women with accents.
Find the near-complete catalogue of his mixed music and sonic pieces at Maison ONA — about 150 works released over time.
1929 – 2005
N’ayant eu de cesse de questionner, Luc Ferrari nous laisse une œuvre tour à tour solaire, généreuse, drôle, intime ou nocturne. Tel un miroir tourné vers l’autre, s’y reflètent le monde et ses fantasmes.
Il avait un petit faible pour les femmes avec un accent.
Retrouvez chez Maison ONA la quasi-intégralité de ses pièces mixtes et sur support — soit environ 150 œuvres progressivement disponibles.
N’ayant eu de cesse de questionner, Luc Ferrari nous laisse une œuvre tour à tour solaire, généreuse, drôle, intime ou nocturne. Tel un miroir tourné vers l’autre, s’y reflètent le monde et ses fantasmes.
Il avait un petit faible pour les femmes avec un accent.
Retrouvez chez Maison ONA la quasi-intégralité de ses pièces mixtes et sur support — soit environ 150 œuvres progressivement disponibles.