This website uses ‘cookies’ to give you the best, most relevant experience. Learn more Accept
Click background to close pop-up

Notify me!

EMAIL

NAME



Home
Composers
Catalog
Store
Infos
Cart
Menu
B
François Bayle
Franck Bedrossian
Thierry Blondeau
C
Raphaël Cendo
D
Denis Dufour
Pierre Dutrieu
F
Luc Ferrari
H
Pierre Henry
L
Vincent Laubeuf
Ramon Lazkano
Lin-Ni Liao
José Manuel López López
M
Paul Méfano
P
Bernard Parmegiani
Gérard Pesson
R
Colin Roche
S
Oriol Saladrigues
Pierre Schaeffer
V
Davor Vincze
Menu
Scores Books Records Music paper Limited editions Manuscripts Subscription Plans Merchandising
Menu
About us Places FAQ Pro Network
Bernard Parmegiani
La Roue Ferris
1971

acousmatic work
10'40

18 pages
35*27 cm
listen
read
buy
26.— €
Score
Enquire
Performance Set Rental
1 Score & Audio
Learn more
Subscription plans
Include it in a plan to access
the full catalog from 1€/month
« It moves in convolutions. Space takes over. There is nothing left of it... »
« Elle se déplace dans des circonvolutions. L’espace s’en accapare.
Il n’en reste plus rien... »
Bernard Parmegiani



Description
fr

'La Roue Ferris' (The Ferris Wheel) becomes part of its own resonance, its variations relentlessly kept up as it spins. It simply traces a movement which evolves regularly around a stationary axis. Each spin generates sounds of various thicknesses, their successive, interpenetrating layers in playful fluidity. The crackling at the beginning transforms finally into threads of light sound that evoke cirrus clouds, the ones seen in very high altitude harbouring the cries of swifts circling the thermals. Wonderment comes into existence and dies, leaving us with the illusion of duration.
[Bernard Parmegiani]

Restored manuscript from the composer, historical documentation about the project & genesis.
French/English publication.
Audio available under licence for any use.
'La Roue Ferris' tourne, confondue avec sa propre résonance dont elle entretient, avec acharnement, les variations. Elle ne fait qu’esquisser un mouvement régulièrement évolutif autour d’un axe constant. Chacun de ses tours entraîne des épaisseurs sonores dont les couches successives s’interpénètrent, jouent en des entrelacs très fluides. Les crépitements de l’origine se métamorphosent finalement en des fils sonores dont la légèreté évoque les nuages des très hautes altitudes, les cirrus, qu’habitent de leurs cris les martinets tournoyants lorsque l’air est chaud. Le merveilleux naît et meurt, nous laissant l’illusion de la durée.
[Bernard Parmegiani]

Credits

  • Edited by Maxime Barthélemy
  • Score layout: Raphaël Wittmann
  • Translation: Edward J. P. Williams
  • Proofreading: Claude-Anne Bezombes-Parmegiani
Bernard Parmegiani at Studio 54 (GRM) 1971 © Kipa
Collector Version (detail)

Limited edition See all


Collector Version
First batch: 25 numbered copies with red thread.
0/25

Record See all


L'Œil écoute

1 CD + Booklet
11 available
Buy

Record See all


Selected works — Boxset

12 CDs boxset
0 available
Details
© G. Vivien

Composer See all


Bernard Parmegiani
About
fr
1927 – 2013

Bernard Parmegiani is a pioneer and leading light of electroacoustic music. He leaves behind him a vast and fascinating œuvre, a priceless heritage for today's generation.

His life was structured around a few mainstays: working in a studio filled with machines, lighting a pipe filled with Amsterdamer, in the company of his wife (his “first ear”), and not least, a few affectionate cats.

Find the majority of his concert pieces at Maison ONA — over 50 mixed music and acousmatic pieces released over time.
1927 – 2013

Immanquable phare, Bernard Parmegiani est une figure pionnière de la musique électroacoustique. Il laisse une œuvre vaste et fascinante, inestimable heritage pour la génération actuelle.

Sa vie reposait sur quelques fondements : travailler dans un studio rempli de machines, allumer une pipe de tabac Amsterdamer, être entouré par sa compagne et “première oreille”, sans oublier ses quelques chats affectueux.

Retrouvez chez Maison ONA la majorité de son œuvre musicale pour le concert — soit plus de 50 pièces mixtes et acousmatiques progressivement disponibles.