Luc Ferrari
Presque Rien n°1
Le lever du jour au bord de la mer
1967-70
acousmatic work
20'45
37 pages
24*32 cm
© 2018 / ONA 0059 / 978-2-37166-058-8
listen
read
buy
32.90 €
Score
Enquire
Performance Set Rental
1 printed booklet & audio for performance
Learn more
Subscription plans
Include it in a plan to access
the full catalog from 1€/month
the full catalog from 1€/month
« So I left the microphone on the windowsill and,
every night from 4 am to 6 am, I recorded. »
every night from 4 am to 6 am, I recorded. »
« Alors je laissais le micro sur le rebord de la fenêtre
et toutes les nuits de 4 à 6h, j’enregistrais. »
et toutes les nuits de 4 à 6h, j’enregistrais. »
Description
fr
Following the total disappearance of abstract sounds, this piece could be considered a sonic photographic slide, the outcome of a whole evolutionary process.
The most faithful and realistic reminiscence possible of a fishing village at dawn. First conceptions about minimalism.
[Luc Ferrari]
• Recordings dated July 1967 in Vela Luka – Croatia
• Achieved by the composer at Deutsche Grammophon studios from 28 January to 3 February 1970 in Hannover for the LP “Avant-garde” Vol. 3
• Premiered in concert on 25 October 1970 at Nutida Musik, Stockholm
Historical pictures, texts, indications about project, list of recorded sounds, full edit plan & manuscript facsimile.
French/English publication. Printed in hi-res colors.
Audio available under licence for any use.
The most faithful and realistic reminiscence possible of a fishing village at dawn. First conceptions about minimalism.
[Luc Ferrari]
• Recordings dated July 1967 in Vela Luka – Croatia
• Achieved by the composer at Deutsche Grammophon studios from 28 January to 3 February 1970 in Hannover for the LP “Avant-garde” Vol. 3
• Premiered in concert on 25 October 1970 at Nutida Musik, Stockholm
Historical pictures, texts, indications about project, list of recorded sounds, full edit plan & manuscript facsimile.
French/English publication. Printed in hi-res colors.
Audio available under licence for any use.
Après la disparition totale des sons abstraits, on peut considérer cette pièce comme une diapositive sonore et l'aboutissement de toute une évolution.
Restitution réaliste la plus fidèle possible d'un village de pêcheurs qui se réveille. Première idée du minimalisme.
[Luc Ferrari]
• Prises de son en juillet 1967 dans le village de Vela Luka – Croatie
• Version définitive achevée par le compositeur dans les studios de Deutsche Grammophon du 28 janvier au 3 février 1970 à Hanovre – Allemagne pour le vinyle paru la même année dans la série “Avant-garde” Vol. 3
• Création en concert le 25 octobre 1970 à Nutida Musik, Stockholm – Suède
Restitution réaliste la plus fidèle possible d'un village de pêcheurs qui se réveille. Première idée du minimalisme.
[Luc Ferrari]
• Prises de son en juillet 1967 dans le village de Vela Luka – Croatie
• Version définitive achevée par le compositeur dans les studios de Deutsche Grammophon du 28 janvier au 3 février 1970 à Hanovre – Allemagne pour le vinyle paru la même année dans la série “Avant-garde” Vol. 3
• Création en concert le 25 octobre 1970 à Nutida Musik, Stockholm – Suède
Credits
- Edited by Maxime Barthélemy
- Transcription from Croatian: Davor B. Vincze
- Translation: Edward J. P. Williams
- Proofreading: Brunhild Meyer-Ferrari
Conducting cikadas © B. Meyer-Ferrari
Composer See all
Luc Ferrari
About
fr
1929 – 2005
Never ceasing to investigate, Luc Ferrari leaves behind a body of work by turns exalting, noble, funny, intimate, and nocturnal. Like a mirror turned toward the Other, it reflects the world and its fantasies.
He had a weakness for women with accents.
Find the near-complete catalogue of his mixed music and sonic pieces at Maison ONA — about 150 works released over time.
Never ceasing to investigate, Luc Ferrari leaves behind a body of work by turns exalting, noble, funny, intimate, and nocturnal. Like a mirror turned toward the Other, it reflects the world and its fantasies.
He had a weakness for women with accents.
Find the near-complete catalogue of his mixed music and sonic pieces at Maison ONA — about 150 works released over time.
1929 – 2005
N’ayant eu de cesse de questionner, Luc Ferrari nous laisse une œuvre tour à tour solaire, généreuse, drôle, intime ou nocturne. Tel un miroir tourné vers l’autre, s’y reflètent le monde et ses fantasmes.
Il avait un petit faible pour les femmes avec un accent.
Retrouvez chez Maison ONA la quasi-intégralité de ses pièces mixtes et sur support — soit environ 150 œuvres progressivement disponibles.
N’ayant eu de cesse de questionner, Luc Ferrari nous laisse une œuvre tour à tour solaire, généreuse, drôle, intime ou nocturne. Tel un miroir tourné vers l’autre, s’y reflètent le monde et ses fantasmes.
Il avait un petit faible pour les femmes avec un accent.
Retrouvez chez Maison ONA la quasi-intégralité de ses pièces mixtes et sur support — soit environ 150 œuvres progressivement disponibles.