Oriol Saladrigues
Fou
2018
fl, ob, cl, hrn, tpt, tbn, acc & electronics
8'
41 pages
35*27 cm
© 2018 / ONA 0108 / 978-2-37166-107-3
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Description
fr
• Premiered on 20 March 2018 at Conservatoire de Paris, Auditorium Marcel Landowski by Pascal Contet & ensemble 2e2m conducted by Pierre Roullier
• Electronics by La Muse en Circuit
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• Création le 20 Mars 2018 au Conservatoire de Paris, Auditorium Marcel Landowski par Pascal Contet & l'ensemble 2e2m sous la direction Pierre Roullier
• Réalisation informatique musicale et diffusion sonore par La Muse en Circuit
• Réalisation informatique musicale et diffusion sonore par La Muse en Circuit
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Oriol Saladrigues
About
fr
1975 – *
Starting out as an attempt to control rhythmic irregularity, Oriol Saladrigues' musical thinking process explores concepts such as deviation, instability, interruption, superposition, interference etc. These work to articulate all of sound's dimensions, allowing them to reinforce or resist one another. All of these phenomena are borne of the modes of daily communication, between people as much as across different media.
Find a selection of his works at Maison ONA.
Starting out as an attempt to control rhythmic irregularity, Oriol Saladrigues' musical thinking process explores concepts such as deviation, instability, interruption, superposition, interference etc. These work to articulate all of sound's dimensions, allowing them to reinforce or resist one another. All of these phenomena are borne of the modes of daily communication, between people as much as across different media.
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1975 – *
En partant d’une tentative de contrôle sur l’irrégularité rythmique, Oriol Saladrigues organise sa pensée autour de concepts comme déviation, instabilité, interruption, superposition, interférence, etc. Ceux-ci finissent par articuler toutes les dimensions du sonore pouvant se renforcer ou entrer en conflit les unes avec les autres. Tous ces phénomènes trouvent une origine dans les modes de communication quotidiens, tant entre les personnes qu’à travers les médias.
Retrouvez chez Maison ONA une sélection de ses œuvres.
En partant d’une tentative de contrôle sur l’irrégularité rythmique, Oriol Saladrigues organise sa pensée autour de concepts comme déviation, instabilité, interruption, superposition, interférence, etc. Ceux-ci finissent par articuler toutes les dimensions du sonore pouvant se renforcer ou entrer en conflit les unes avec les autres. Tous ces phénomènes trouvent une origine dans les modes de communication quotidiens, tant entre les personnes qu’à travers les médias.
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