This website uses ‘cookies’ to give you the best, most relevant experience. Learn more Accept
Click background to close pop-up

Notify me!

EMAIL

NAME



Home
Composers
Catalog
Store
Infos
Cart
Menu
B
François Bayle
Franck Bedrossian
Thierry Blondeau
C
Raphaël Cendo
D
Denis Dufour
Pierre Dutrieu
F
Luc Ferrari
H
Pierre Henry
L
Vincent Laubeuf
Ramon Lazkano
Lin-Ni Liao
José Manuel López López
M
Paul Méfano
P
Bernard Parmegiani
Gérard Pesson
R
Colin Roche
S
Oriol Saladrigues
Pierre Schaeffer
V
Davor Vincze
Menu
Scores Books Records Music paper Limited editions Manuscripts Subscription Plans Merchandising
Menu
About us Places FAQ Pro Network
Ramon Lazkano
Irarki
2020

violin, clarinet & accordion
15'

37 pages
35*27 cm
listen
read
buy
28.30 €
Score
22.60 €
PDF Score
98.— €
Performance Set
1 Score and 3 Parts
78.40 €
PDF Performance Set
Learn more
Subscription plans
Include it in a plan to access
the full catalog from 1€/month
« […] on a territory which is both graphic and aerial. »
« […] sur un territoire aussi bien graphique qu’aérien. »
Ramon Lazkano



Description
fr

Three non-soluble instruments attempt to print their course through the continuity of a frame: they try to dig their furrow, to chisel their presence. Thus, black on white or bas-reliefs to be pigmented, the instruments seek in turn a space of their own as they mark and trace on a diffuse background. They get inscribed on a territory which is both graphic and aerial. The jolts of the frame of this fragile net become polyphonic sparks and bring up the projections of unintentional memories. By establishing a text which protects the fiction of these memories, composing becomes the act of writing whereby the remembrance of the dreamed sound looks for its physiognomy. In Basque, 'Irarki' is the product of the action of printing and engraving.
[Ramon Lazkano]

• Commissioned by the City of Witten — Germany for the Witten Contemporary Chamber Music Festival
• Premiered on October 3, 2020 as part of the Wittener Tage für neue Kammermusik by Tianwa Yang (vln), Kilian Herold (cl) & Teodoro Anzellotti (acc)
Trois instruments non solubles tentent d'imprimer leur tracé à travers la continuité d'une trame: ils tâchent de creuser leur sillon, de graver leur présence. Ainsi, noir sur blanc ou bas-reliefs à pigmenter, les instruments cherchent à tour de rôle un espace qui leur est propre : ils marquent et tracent sur un fond diffus, et ils s'inscrivent sur un territoire aussi bien graphique qu'aérien. Les soubresauts de la trame de ce filet fragile deviennent des étincelles polyphoniques et font surgir les saillies d'une mémoire non intentionnelle. En établissant un texte qui sauvegarde la fiction de cette mémoire, composer devient l'acte d'écriture où le souvenir du son rêvé cherche sa physionomie. 'Irarki', en basque, est le produit de l'action de graver et d'imprimer.
[Ramon Lazkano]

• Commande de la ville de Witten — Allemagne pour le Witten Contemporary Chamber Music Festival
• Création le 3 octobre 2020 durant le Wittener Tage für neue Kammermusik par Tianwa Yang (vln), Kilian Herold (cl) & Teodoro Anzellotti (acc)

Credits

  • Edited by Misael Gauchat
  • Engraving: Daniel Fígols
  • Notice layout: Maxime Barthélemy
  • Proofreading: Ramon Lazkano
Tianwa Yang, Teodoro Anzellotti & Kilian Herold (Witten, October 2020)
© O. Roller

Composer See all


Ramon Lazkano
About
fr
1968 – *

Ramon Lazkano unveils his sounds according to various principles, from harmonic vertigo to exhaustion of pitch. The erosion of matter and the mirages of time characterize his musical personality.

Find a selection of previously unpublished scores, as well as the complete works dating from 2016 onwards and future pieces, at Maison ONA.
1968 – *

Ramon Lazkano dévoile ses matériaux selon des principes variés, allant du vertige harmonique à l’épuisement des hauteurs. L’érosion de la matière et les mirages du temps caractérisent sa personnalité musicale.

Retrouvez chez Maison ONA une sélection de pièces jusqu’alors inédites, ainsi que l’intégralité de ses œuvres composées depuis 2016 et à venir.