This website uses ‘cookies’ to give you the best, most relevant experience. Learn more Accept
Click background to close pop-up

Notify me!

EMAIL

NAME



Home
Composers
Catalog
Store
Infos
Cart
Menu
B
François Bayle
Franck Bedrossian
Thierry Blondeau
C
Raphaël Cendo
D
Denis Dufour
Pierre Dutrieu
F
Luc Ferrari
H
Pierre Henry
L
Vincent Laubeuf
Ramon Lazkano
Lin-Ni Liao
José Manuel López López
M
Paul Méfano
P
Bernard Parmegiani
Gérard Pesson
R
Colin Roche
S
Oriol Saladrigues
Pierre Schaeffer
V
Davor Vincze
Menu
Scores Books Records Music paper Limited editions Manuscripts Subscription Plans Merchandising
Menu
About us Places FAQ Pro Network
Luc Ferrari
Spontané IV
1962

open instrumentation
ad lib.

listen
buy
Notify me!
Other formats
to be published soon
Learn more
Subscription plans
Include it in a plan to access
the full catalog from 1€/month
« I recorded what was going on.
What was or wasn’t going on, in fact. »
« J’enregistrais ce qui se passait.
Ce qui se passait ou ce qui ne se passait pas d’ailleurs. »
Luc Ferrari



Description
fr

Conducted improvisation for open instrumentarium.

Belongs to a series of semi-improvised, semi-directed experiments that establish a compromise between a certain number of laws given at the outset and a certain degree of freedom of action.
Orchestration and instrumental encounters are fixed by signs that replace traditional notation.
Pitch and duration, on the other hand, were left to the impulse of the moment. This led to the invention of music whose versions might differ considerably, but whose general form, which depended on the score, would always be the same.
The signs must stimulate the individual imagination. It is a question of allowing the performers to invent the music that the author wanted to see exist.
[Luc Ferrari]
Improvisation dirigée pour un groupe de musiciens ad lib.

Appartient à une série d'expériences semi-improvisées, semi-dirigées, qui établissent un compromis entre un certain nombre de lois données au départ, et un certain degré de liberté d'action.
Des signes qui remplacent la notation traditionelle fixent l'orchestration et les rencontres instrumentales.
Par contre, les hauteurs et les durées sont laissées à l'impulsion du moment. On assiste ainsi à l'invention d'une musique dont les versions peuvent être sensiblement différentes, mais dont la forme générale, qui dépend de la partition, sera toujours semblable.
Les signes doivent être des stimulants de l’imagination individuelle. Il s'agit de permettre aux interprètes d'inventer la musique que l'auteur avait envie de voir exister.
[Luc Ferrari]

Credits

  • Filmed working session, “Spontané IV” 35 mm short film, directed by Gérard Patris

Composer See all


Luc Ferrari
About
fr
1929 – 2005

Never ceasing to investigate, Luc Ferrari leaves behind a body of work by turns exalting, noble, funny, intimate, and nocturnal. Like a mirror turned toward the Other, it reflects the world and its fantasies.

He had a weakness for women with accents.

Find the near-complete catalogue of his mixed music and sonic pieces at Maison ONA — about 150 works released over time.
1929 – 2005

N’ayant eu de cesse de questionner, Luc Ferrari nous laisse une œuvre tour à tour solaire, généreuse, drôle, intime ou nocturne. Tel un miroir tourné vers l’autre, s’y reflètent le monde et ses fantasmes.

Il avait un petit faible pour les femmes avec un accent.

Retrouvez chez Maison ONA la quasi-intégralité de ses pièces mixtes et sur support — soit environ 150 œuvres progressivement disponibles.