Luc Ferrari
Préface pour piano
1983
ad lib. key instrument
i.e. piano (or keyboard), synthesizer, marimba, vibraphone etc.
i.e. piano (or keyboard), synthesizer, marimba, vibraphone etc.
10'
© 2018 / ONA 0331
buy
Notify me!
Other formats
to be published soon
Learn more
Subscription plans
Include it in a plan to access
the full catalog from 1€/month
the full catalog from 1€/month
« I recorded what was going on.
What was or wasn’t going on, in fact. »
What was or wasn’t going on, in fact. »
« J’enregistrais ce qui se passait.
Ce qui se passait ou ce qui ne se passait pas d’ailleurs. »
Ce qui se passait ou ce qui ne se passait pas d’ailleurs. »
Description
fr
It is not extravagant, but can be included in a program without shame, can be used as a link between pieces or as material for improvisation, can be cut into parts, can be played by several musicians, etc.
The performers then use the score as material and decide together on its orchestration.
The written parts can be played as a kind of homophony and the improvised parts can be dispersed and become extremely heterophonic.
Other than that, they just have to figure it out.
When I say keyboards, it means piano, synthesizer, marimba, vibra, etc.
[Luc Ferrari]
The performers then use the score as material and decide together on its orchestration.
The written parts can be played as a kind of homophony and the improvised parts can be dispersed and become extremely heterophonic.
Other than that, they just have to figure it out.
When I say keyboards, it means piano, synthesizer, marimba, vibra, etc.
[Luc Ferrari]
Sans extravagance, mais peut figurer sans honte dans un programme, peut servir de liaison ou de matière d’improvisation, peut être découpée en tranches, peut se jouer à plusieurs, etc.
Les interprètes utilisent alors la partition comme matière et décident ensemble de son orchestration.
Les parties écrites peuvent se jouer comme une sorte d’homophonie et les parties improvisées peuvent se disperser et devenir extrêmement hétérophoniques.
En dehors de ça, ils n’ont qu’à se débrouiller.
Quand je dis claviers, cela veut dire que c’est aussi bien piano, synthétiseur, marimba, vibra, etc.
[Luc Ferrari]
Les interprètes utilisent alors la partition comme matière et décident ensemble de son orchestration.
Les parties écrites peuvent se jouer comme une sorte d’homophonie et les parties improvisées peuvent se disperser et devenir extrêmement hétérophoniques.
En dehors de ça, ils n’ont qu’à se débrouiller.
Quand je dis claviers, cela veut dire que c’est aussi bien piano, synthétiseur, marimba, vibra, etc.
[Luc Ferrari]
Credits
- Composition based on the introduction of ‘Journal intime’
Composer See all
Luc Ferrari
About
fr
1929 – 2005
Never ceasing to investigate, Luc Ferrari leaves behind a body of work by turns exalting, noble, funny, intimate, and nocturnal. Like a mirror turned toward the Other, it reflects the world and its fantasies.
He had a weakness for women with accents.
Find the near-complete catalogue of his mixed music and sonic pieces at Maison ONA — about 150 works released over time.
Never ceasing to investigate, Luc Ferrari leaves behind a body of work by turns exalting, noble, funny, intimate, and nocturnal. Like a mirror turned toward the Other, it reflects the world and its fantasies.
He had a weakness for women with accents.
Find the near-complete catalogue of his mixed music and sonic pieces at Maison ONA — about 150 works released over time.
1929 – 2005
N’ayant eu de cesse de questionner, Luc Ferrari nous laisse une œuvre tour à tour solaire, généreuse, drôle, intime ou nocturne. Tel un miroir tourné vers l’autre, s’y reflètent le monde et ses fantasmes.
Il avait un petit faible pour les femmes avec un accent.
Retrouvez chez Maison ONA la quasi-intégralité de ses pièces mixtes et sur support — soit environ 150 œuvres progressivement disponibles.
N’ayant eu de cesse de questionner, Luc Ferrari nous laisse une œuvre tour à tour solaire, généreuse, drôle, intime ou nocturne. Tel un miroir tourné vers l’autre, s’y reflètent le monde et ses fantasmes.
Il avait un petit faible pour les femmes avec un accent.
Retrouvez chez Maison ONA la quasi-intégralité de ses pièces mixtes et sur support — soit environ 150 œuvres progressivement disponibles.