Luc Ferrari
Solitude Transit
1989-90
acousmatic work
70'
© 2018 / ONA 0376
listen
buy
Notify me!
Other formats
to be published soon
Enquire
Performance Set Rental
High res audio file
Learn more
Subscription plans
Include it in a plan to access
the full catalog from 1€/month
the full catalog from 1€/month
« I recorded what was going on.
What was or wasn’t going on, in fact. »
What was or wasn’t going on, in fact. »
« J’enregistrais ce qui se passait.
Ce qui se passait ou ce qui ne se passait pas d’ailleurs. »
Ce qui se passait ou ce qui ne se passait pas d’ailleurs. »
Description
fr
The script and the composition were developed in close collaboration with the choreography during regular work sessions with the whole company. As a result, the music was not just stuck on, but conceived, tried out and amended over a period of six months, allowing for a genuine creative collaboration.
[Luc Ferrari]
In 3 parts:
Roman de gare / Ligne de fuite / On part chez Marie-Christine
[Luc Ferrari]
In 3 parts:
Roman de gare / Ligne de fuite / On part chez Marie-Christine
Sur une idée de la chorégraphe Anne-Marie Reynaud, le scénario et la composition ont été faits en collaboration étroite avec la danse au cours de séances de travail périodiques auxquelles participait toute la compagnie.
Ainsi, la musique n'a pas été plaquée, mais élaborée, essayée et corrigée pendant six mois, permettant une vraie rencontre de création. À certains moments, les danseuses et danseurs forment un réel orchestre qui dialogue avec la bande magnétique.
[Luc Ferrari]
En trois parties :
Roman de gare / Ligne de fuite / On part chez Marie-Christine
Ainsi, la musique n'a pas été plaquée, mais élaborée, essayée et corrigée pendant six mois, permettant une vraie rencontre de création. À certains moments, les danseuses et danseurs forment un réel orchestre qui dialogue avec la bande magnétique.
[Luc Ferrari]
En trois parties :
Roman de gare / Ligne de fuite / On part chez Marie-Christine
Credits
- Originally composed for a ballet by Anne-Marie Reynaud
- Premiered on 9 January 1990 at TEP, Paris
Composer See all
Luc Ferrari
About
fr
1929 – 2005
Never ceasing to investigate, Luc Ferrari leaves behind a body of work by turns exalting, noble, funny, intimate, and nocturnal. Like a mirror turned toward the Other, it reflects the world and its fantasies.
He had a weakness for women with accents.
Find the near-complete catalogue of his mixed music and sonic pieces at Maison ONA — about 150 works released over time.
Never ceasing to investigate, Luc Ferrari leaves behind a body of work by turns exalting, noble, funny, intimate, and nocturnal. Like a mirror turned toward the Other, it reflects the world and its fantasies.
He had a weakness for women with accents.
Find the near-complete catalogue of his mixed music and sonic pieces at Maison ONA — about 150 works released over time.
1929 – 2005
N’ayant eu de cesse de questionner, Luc Ferrari nous laisse une œuvre tour à tour solaire, généreuse, drôle, intime ou nocturne. Tel un miroir tourné vers l’autre, s’y reflètent le monde et ses fantasmes.
Il avait un petit faible pour les femmes avec un accent.
Retrouvez chez Maison ONA la quasi-intégralité de ses pièces mixtes et sur support — soit environ 150 œuvres progressivement disponibles.
N’ayant eu de cesse de questionner, Luc Ferrari nous laisse une œuvre tour à tour solaire, généreuse, drôle, intime ou nocturne. Tel un miroir tourné vers l’autre, s’y reflètent le monde et ses fantasmes.
Il avait un petit faible pour les femmes avec un accent.
Retrouvez chez Maison ONA la quasi-intégralité de ses pièces mixtes et sur support — soit environ 150 œuvres progressivement disponibles.