Oriol Saladrigues
Tempo sospeso
2018
ensemble (11)
6'
30 pages
31*46 cm
© 2018 / ONA 0117 / 978-2-37166-116-5
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Description
fr
• Premiered the 3rd May 2018 at the Prinzregententheater, Munich – Deutschland by Klangforum Wien conducted by Beat Furrer, during the Award Ceremony for the 2018 Ernst-von-Siemens-Musikstiftung Prize
• Création le 3 mai 2018 auPrinzregententheater, Munich – Allemagne par l'ensemble Klangforum Wien sous la direction de Beat Furrer, à l'occasion de la remise des prix Ernst-von-Siemens-Musikstiftung Prize 2018
Credits
- Edited by Misael Gauchat
- Engraving: Daniel Fígols
- Notice layout: Maxime Barthélemy
- Proofreading: Oriol Saladrigues
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Oriol Saladrigues
About
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1975 – *
Starting out as an attempt to control rhythmic irregularity, Oriol Saladrigues' musical thinking process explores concepts such as deviation, instability, interruption, superposition, interference etc. These work to articulate all of sound's dimensions, allowing them to reinforce or resist one another. All of these phenomena are borne of the modes of daily communication, between people as much as across different media.
Find a selection of his works at Maison ONA.
Starting out as an attempt to control rhythmic irregularity, Oriol Saladrigues' musical thinking process explores concepts such as deviation, instability, interruption, superposition, interference etc. These work to articulate all of sound's dimensions, allowing them to reinforce or resist one another. All of these phenomena are borne of the modes of daily communication, between people as much as across different media.
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1975 – *
En partant d’une tentative de contrôle sur l’irrégularité rythmique, Oriol Saladrigues organise sa pensée autour de concepts comme déviation, instabilité, interruption, superposition, interférence, etc. Ceux-ci finissent par articuler toutes les dimensions du sonore pouvant se renforcer ou entrer en conflit les unes avec les autres. Tous ces phénomènes trouvent une origine dans les modes de communication quotidiens, tant entre les personnes qu’à travers les médias.
Retrouvez chez Maison ONA une sélection de ses œuvres.
En partant d’une tentative de contrôle sur l’irrégularité rythmique, Oriol Saladrigues organise sa pensée autour de concepts comme déviation, instabilité, interruption, superposition, interférence, etc. Ceux-ci finissent par articuler toutes les dimensions du sonore pouvant se renforcer ou entrer en conflit les unes avec les autres. Tous ces phénomènes trouvent une origine dans les modes de communication quotidiens, tant entre les personnes qu’à travers les médias.
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